View Single Post
Sitat av lmh1 Vis innlegg
"Det er ikke snakk om budsjett, har mere nok budsjett til dette, men gidder ikke å sløse penger på søppel"
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke gir oss noen økonomiske rammer å holde oss innenfor, hvordan i hælvete skal vi kunne komme med noen realistiske forslag til deg?

Sitat av lmh1 Vis innlegg
* Canal digital
* 500\50 mbit
* Har også multimode\single moder fiber jeg har planer å bytte til på hovednettet som nevnt tidligere.
* Kunne ønske meg load balansing hvis det ikke er særlig dyrt.
Vis hele sitatet...
Forstår jeg deg rett at du har per idag 2 forskjellige Internett forbindelser og ønsker at disse skal kobles sammen på en redundant måte eller bare last balansering?

Sitat av lmh1 Vis innlegg
"Problemet de står på forskjellig side så en switch løser ikke problemet der"
Vis hele sitatet...
Er det mulig å strekke 1 til 2 kabler til hvær sin side av byggingen for å sette vær sin switch på et strategisk sted og trekke kabel tilbake tid der hoved utstyret står?

Alt trenger ikke å stå på samme plass sålenge du får koblet alt inn på en sentral plats via kabel, her trengs det eventuelt plan tegninger over hvordan byggingen er for å kommentere nærmere.

Sitat av lmh1 Vis innlegg
"har jeg prøvd å koble switchene sammen i ring men problemet med dette er det bryter linjen hvis 2 forstyrrer hverandre"
Vis hele sitatet...
Hvis du bare har koblet dem sammen i ring uten at de støtter dette eller at du har konfigurert og aktivert denne funksjonen, så er dette forventet resultat og oppførsel av switchene.

Får å oppsummere det jeg egentlig spurte om:
Internett leverandør: Canal digital
Hvilken hastighet: 500\50 mbit
Modem, merke og modell: Technicolor TC4210
Modem, mulighet for bridge modus: Vet ikke \ vill ikke oppgi info
Ruter, merke og modell: Asus AC 66U
Ruter, merke og modell: Netgear R6300
Ruter, merke og modell: Netgear Centria WNDR4720
Switch, merke og modell: DGS-1005G
Switch, merke og modell: DGS-1008D
Switch, merke og modell: TL-SG1005D
Trådløs AP, merke og modell: Har ikke \ vill ikke oppgi info
Telefonsentral, merke og modell: Har ikke \ vill ikke oppgi info (Hvor får IP telefonen summetone ifra?)
Hvordan kabler er brukt: Cat6 og SFP
Hvor mange antatte maskiner er det på nettverket: 17

Har jeg fått med meg alt av de enhetene du har på nettverket ditt??

En annen ting jeg lurer på er om du har noen erfaringer med å sette opp et slikt nettverk som du sier at du ønsker og kjenner du til endel av de konseptene som trengs for å få dette til å fungere? Er du kjent med OSI-modellen og eventuelt TCP\IP-modellen?

Grunnen til at jeg lurer på dette er for at hvis jeg skulle komme med noen forslag på forbedringer og eventuelt konfigurasjon av utstyret, ville du da skjønne hva og hvordan av det jeg gir deg av informasjon?