View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Fordi jeg mener at vold og keylogging begge deler er overgrep, at de lett kan gjøres med samme motivasjon i hu og at de på alle måter er sammenlignbare størrelser. Og at det da er veldig rart at folk synes det ene er greit, og det andre ikke er greit.

Derfor.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter på ingen måte keylogging av samboeren, og jeg er helt enig i at det er et overgrep. Men problemet med å trekke inn vold som argument, er jo at ingen av de i denne tråden som er tilbøyelig til å akseptere keylogging er enige i at det er like ille som vold. Du bruker denne likestillingen som premiss, men forventer tilsynelatende at det skal aksepteres som om det var en rimelig konklusjon. Det har ingen argumentasjonsmessig verdi, og likner veldig på filmbransjens "You wouldn't steal a car"-argument. Dersom argumentet skal ha noen vekt, må det først overbevises om at keylogging faktisk er like ille som vold. Ellers er det ikke til å unngå at de du forsøker å overbevise bare anser argumentet som fjollete og helt ute av proporsjoner.
Sist endret av Provo; 17. mars 2016 kl. 08:17.