View Single Post
Sitat av Ka2 Vis innlegg
Hei,

Har sittet og rotet med dette ei stund no. Men må nok søke hjelp og forhåpentligvis finnes det her.

Har lest ein heil del i denne tråden og ellers på nettet, men ikkje klart å finne løsningen endå.

Problemet er at eg prøver å få til å kjøre tv via asus rt-n66u (dd-wrt installert). Men har ikkje lykkes så langt. Dette for å kunne stenge ute tunere som barna skal ha, slik at dei ikkje kan sjå tv heile natta. Tenkte å bruke mac filter med tidsinnstillinger, slik som eg gjer med nettbrett osv..

Hjemmesentralen står i bridge modus. Eg har eksperimentert med ein tuner som er kobla til LAN port, men håper å kunne kjøre barnas tunere via wlan...

Har ikkje den store erfaringen med vlan og slikt. Men det er virker som om det er nøkkelen her.

Men fekk satt opp ein vap for gjester i det minste !

Alt hjelp som peiker meg i riktig retning er velkommen!

mvh
Ka2
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen Asus mann, og vet derfor ikke hva dd-wrt har av funksjoner. Men prinsipielt må du sette opp en transparent (firewalled) bridge som du da kan MAC-filtrere. VLAN etc kan du se helt bort fra iom at du tar signalet ut av hjemmesentralen (alt er untagged).