View Single Post
NEKT NEKT OG NEKT, de kommer ingen vei med en så liten sak, de har null konkrete bevis, og slike småsaker som dette tar ikke retten imot. Tenk deg litt om, hvor mye det vil koste av statlige ressurser å sende en slik sak til retten. (Dommere, jurister, advokater osv.) Nekt alt uansett hvor stygge og manipulerende og truende de prøver å virke, de kan ikke gjøre deg en dritt! Tro meg, jeg har gjort den feilen, og det var også når jeg var 16, alt de hadde var egentlig bare en melding på en kompis sin tlf, så sa jeg at "ehh, jo har prøvd en gang på en fest for lenge sia" og bare det er nok for dem til å bøtelegge deg. De kan dog tilkalle din mor/far til avhør og tror dem er pliktig til å informere dem om det. De kan ikke sette deg på pisseprøver så lenge du nekter alt, kun foreldrene dine kan tvinge deg. NEKT, ikke snakk, ikke føl at du trenger å si dem noe som helst, du har ikke gjort en eneste ting galt.

Sitat av caperno Vis innlegg
Nekt for alt. Du får gå hjem. Hvis de ikke tror på deg så vil du få et forelegg tilsendt pr. post. Du bør nekte å godta et eventuelt forelegg. Nekter du så er det to mulige utfall: 1. Saken blir henlagt. 2. Du må møte opp i rettsak. Hvis du blir kalt inn til rettsak, så kan du enten involvere advokat, forsvare deg selv, eller velge å akseptere forelegget for å slippe rettsak. Om du skal akseptere forelegget eller ei, kan du tenke på helt frem til dagen før rettsaken skal starte. Det er ingen grunn til å legge kortene på bordet - du vil tjene lite på å gjøre jobben lettere for dem. Det er jo de som må bevise at det er du som har sendt disse meldingene, og at det er narkotika i den rullingsen du poserer med på bildet.
Vis hele sitatet...
Skal mer til enn at "de ikke tror på han" for at han bare får ett forelegg tilsendt i post. De må ha konkrete bevis, eller en tilståelse, noe de ikke har i denne saken så langt, og det vil de heller ikke få om han bare nekter og holder seg clean en stund for safety. De kan i værste fall kreve urinprøve, men det tror jeg heller ikke de har lov til å kreve uten videre.
Sist endret av playboyboler89; 8. mars 2016 kl. 14:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.