View Single Post
For at folkeslag skal være helt rene må også slektstrærne være helt rene, hvis vi tenker 2 forreldre, hver av de har 2 forreldre, og hver av de igjen har 2 hver. La oss si at snittalderen for å få barn har vært på 25 år de siste 2016 årene, så vil det si at det hav vært 80 generasjoner siden år 0. Under kan du se hvor mange mennesker som måtte ha levd på jorda for at rasene skulle vært rene.

10: 1.024
20: 1.048.576 (million)
30: 1.073.741.824 (milliard)
40: 1.099.511.627.776 (trillion)
50: 1.125.899.906.842.624 (trilliard)
60: 1.152.921.504.606.846.976 (quadrillion)
70: 1.180.591.620.717.411.303.424 (quadrilliard)
80: 1.208.925.819.614.629.174.706.176 (pentallion)

Bare 30 generasjoner så er tallet langt høyere enn antatt populasjon på jorda. Tallene viser egentlig hvor umulig det er med helt rene raser, tatt i betraktning at konger hadde over hundre koner, sjømenn, utroskap, erobring og generelt alt historisk har ført til at alle raser er blandet. En "100%" hvit person har en del (1/10, 1/100, 1/1000) deler afrikaner, tyrker, jødisk "blod" som folk kaller det (eller gener som jeg kaller det). Alle er "Nordmann" og "Norsk", og det samme gjelder alle andre raser og nasionaliteter. Selv med HELT isolerte stammer er dette tilfelle, folk man nesten skulle tro var direkte ifra urbefolkningen.

Jeg tror derimot ikke spørsmålet ditt handler om gener, selv om du har en eller annen prosent "norsk blod".

Spørsmålet ditt kan handle om din opplevelse (mentalt) om å være norsk, og da går det mer på hvordan du føler deg. Hvis Norge var i krig mot hjemlandet ditt, og landet som vant kom til å erobre det andre landet, hvilket land hadde du kjempet/heiet på? Du har jo eksempler på folk som har tjenestegjort for Norge (http://www.vg.no/nyheter/utenriks/no...se/a/10124257/) som, etter min mening, fortjener å bli verdsatt som nordmenn mer enn de fleste *hvite med norskt blod* nordmenn. Det er jo heller ikke nok med hva folk mener hvis ikke du føler deg "Norsk". Hvordan ser du på kriteriene for hva som definerer en persons nationalitet? Her må du nesten bare bestemme deg selv for hva du mener, kanskje har du noen ting du må bli flinkere/bedre på for å føle deg norsk? Det er ihvertfall vanskelig å si hva du må/bør gjøre når det kommer til det psykologiske aspektet. Du har noe som heter "halveringstiden til kunnskap", der halveringstiden til psykologi er 5 år. Det betyr at av alt vi "VET!!" om psykologi i år, vil halvparten bli forkastet om 5 år.

Spørsmålet ditt kan også handle om andre sin oppfatning av deg, både i liten (venner/kollegaer/bekjente) og stor (venners venner/kunder/fremmede) skala. Du klarer bare å påvirke folk på den lille skalaen, og det er vel det eneste som har noe å si for din personlige trivsel.

Personlig mener jeg at folk som kjemper for norske verdier, som når (jeg tror alle) ikke-etnisk norske stemte imot flagging med andre enn norske flagg på 17 mai, viser vilket land de vil være en del av (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/t...teen/a/519487/). Det handler ikke bare om flagg selvfølgelig, men når noen som ikke er etnisk norsk kjemper for å beholde tradisjoner og verdier de flyttet til anser jeg de som norske.