View Single Post
Nå er det vell ikke så mange som går rundt å sier 420 ledalize it man osv.
Jeg er generelt lei av de samme argumentene mot liberalisering som blir brukt om igjen og om igjen av folk som mener forbudspolitikken er bra, er ut av stand til og se de negative sidene ved politikken dem støtter.
Jeg er drittlei av feige politikere som bruker ord som "signaleffekt" argumenter som "er imot liberalisering av cannabis pga det er narkotika" samtidig som nåværende justisminister vil liberalisere alkoholpolitikken. Jeg er flau over at actis har så stor politisk innflytelse, spesielt at det er dem som skal representere norge i ungass er fantastisk..
Jeg reagerer på at politiet som bruker så mye resurser på og jage narkomane eller brukere, henlegger alvorligere ting som vold osv, misbruker edrulighetsparagrafen og bruker den som straffemiddel. Ikke minst at dem kjemper hardt for og fortsette med kriminalisering, dem skal være obs på diskusjoner osv som åpner opp for en liberalisering (WTF) ikke minst tilknytningen dem har hatt til actis.
Hva med dobbelmoralen, snakke som om dem ser på rusmisbruk som ett helseproblem, likevel ligger største del av fokuset på bruk av straff og tvang. Handlingene står ikke i stil med ord.
Det virker ikke som alternative løsninger på rusproblemer i samfunnet er aktuelle viss det strider imot fokuset på straff,tvang og det generelle synet som dominerer i de politiske kretsene slik det er i dag. Hva erfaringer andre land har er generelt sett av liten betydning.

Nå setter jeg ting på spissen, men..
Det er langt verre ting og reagere på enn at noen stonere tror slagordet "legaliseser cannabis" er ett bra argument i seg selv, i realiteten så skader dem synet dem står for viss dem ikke har noe bedre og komme med enn noen slagord. Synes jeg, men jeg forstår hva du mener.