View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du bommer litt på historikk og grupper som var grunnlaget. Wikipedia har ein finfin aritkkel med tittelen 'War on drugs' som tar for seg litt av bakteppet.

Det aller meste av medisinen har dokumentert virkning. At ein del av den medisinen som vert nytta ved alvorleg sjukdom, t.d. cellegift, er farleg for eit friskt menneske er ikkje eit argument i så måte.

Kanskje du kan peike på konkrete medisiner her? Og kvifor vil staten tene mindre på cannabis enn dei konkrete medisinane? Staten sel ikkje medisiner. Det er det legemiddelbransjen som gjer.

Totalt meiningslaust utsagn utan at du opplyser om kva det var, og kva diagnosen var. At unødvendig medisinering førekjem tviler eg ikkje på, men cannabis er ikkje løysinga på det. Meir restriktiv foreskrivingspraksis er.

Du er klar over at staten, gjennom NAV og helseforetaka, har massive utgifter til medisin, og aktivt forhandler med legemiddelbransjen om reduserte priser? Å halvere medisinbruken i helsevesenet kunne antakeleg spart staten for milliarder. Så billegare legemidler ville definitivt vore i staten si interesse.

Feil


Hovudproblemet med innlegget er at det er aparte konspirasjonsteorier og idioti du kjem med. Om du ønskjer legalisering bør du med respekt å melde enten presentere koherente og gyldige argumenter, eller så bør du halde kjeften din godt lukka. For innlegget ditt er eit bra skriv til grunnar til at cannabis ikkje bør legaliserast...
Vis hele sitatet...
De tjener ikke mindre pga legemidler, men de vil faktisk tape på en legalisering med tanke på alle politifolk de måtte satt til å faktisk gjøre noe viktig - Noe de fleste politifolk ikke er kvalifisert til, da noe av det eneste de kan og det de bruker mest tid på, er nettopp småbeslag av cannabis. De tjener også mer på og ha det ulovlig med tanke på store beslag de og tollerne gjør av blant annet kontanter. Men du kan heller ikke se bort ifra at legemiddelbransjen kanskje har kontakter høyt oppe i myndighetene og har en finger også med her.

Sitat av TheStiffmeister Vis innlegg
Jeg er veldig pro legalisering, men en eventuell endring av loven vil jo føres med seg problemer.
Ser TS snakker om hvor kjipt det er at kompisen blir straffet for å kjære i ruset tilstand, selv kompisen "bare hadde røyk en Jay".
Dette er noe jeg synes er helt greit. Cannabis blir veldig glorifiseres med at det er et av de svakere rusmidlene. For en førstegangsbruker, eller for personer med lav til ingen toleranse er Cannabis er veldig kraftig stoff. Man skal selvsagt ikke kjære når man er så balle at man ikke får med seg at en hjullaster er på vei inn i grillen på bilen sin.
Kan trekke en sammenligning til alkohol og promillekjøring. En hardbarka alkoholiker med skyhøy alkoholtoleranse blir jo ikke beskyttet av noen etter å "bare ha drukket øl", selv vedkommende ikke føler seg ruset i det hele tatt.
Jeg blir selv superballe hvis jeg har lav toleranse på Cannabis, og jeg ville aldri utsatt noen andre eller megselv for et uhell når jeg ikke er i stand til å kjøre i det hele tatt.
Piller med varseltrekant er jo også et problem i dagens samfunn. Folk som kjørerute og tar smertestillende eller muskelavslappende for kroniske smerter, er mer utsatt for kollisjoner og uhell enn mennesker som kan pisse rent. Man kan føle at man ikke er påvirket selv om reaksjonsevner og dybdesyn er nedsatt.
Fastlegen kan jo gi grønt lys på om man er trygg å ferdes i trafikken med piller innabords. Hadde man funnet en lignende løsning for cannabisrøykere så er jo dette noe som hadde funket. Ta noen tester for å se om man kan kjøre bil uten problemer.
Måten det løses på idag hvor cannabisrøykere mister lappen over x antall måneder og må ta urinprøver, fordi "de som røyker Cannabis er rusa hele tida", er jo helt bak mål. Folk kan ha et sunt forhold til Cannabis på samme måte som folk kan ha et sunt forhold til alkohol.

Skrev dette på telefonen, så beklager for skriveleifer og rare setninger.
Vis hele sitatet...
Mange kjører bedre på cannabis, så det er bullshit, de har hatt 0 studier på dette, bare satt en promillegrense fordi stoffet regnes som "Narkotika".
Mange vil også kjøre bedre på speed, så lenge det ikke er noen "misbrukerdose". Piloter i forsvaret får det til og med før lange turer, og også mange vanlige piloter bruker amfetamin for å gjøre arbeidsdagen bedre og lettere og det er null problem. Ser dere virkelig ikke dobbelmoralen til myndighetene her..? De har mye de faen ikke klarer å gi ett svar på. "Øhmm men øhhh, det er narkotika, bare slemme folk som "roter" seg borti sånn.
Sist endret av playboyboler89; 4. mars 2016 kl. 12:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.