View Single Post
Jeg kan (naturlig nok) ikke uttale meg om Essex og St. Andrews, da jeg aldri har gått der, men jeg kan bare gi NTNU de aller beste skussmål. Fantastisk studiemiljø, både på og utenfor skolen. Jeg kunne sikkert skrevet en hel masteroppgave om hvor mye kult og gøy det er på NTNU, men vi får prøve å fatte oss i korthet. =)

Jeg har i alle fall gått på UiB og det kan ikke måle seg. NTNU er en helt annen verden, og Trondheim som studentby er helt i særklasse. Har ikke førstehåndserfaring fra UiO, men rapporter fra venner, og eget inntrykk etter å ha vært på besøk der, sier at heller ikke det er like bra miljø, både mtp læring og sosialt, som på NTNU.

Abakus, linjeforeningen for Datateknologi, er også meget, meget bra, som Ozma sier. Det er så mange aktiviteter, kurs, bedriftsbesøk, sosiale hendelser og andre arrangementer at man kan bli svimmel av mindre.

Anbefales på det sterkeste!


En siste anmodning fra meg, er å ikke se deg blind på rangeringer. Nå er jeg riktignok klokkeklar i troen på at NTNU er det klart beste studiestedet i Norge, men generelt så har ikke rangeringer veldig mye å si for hvordan du som student trives på skolen. Om du går på en skole som er nr 30 eller 70 i verden har rimelig lite å si! Jada, et velklingende navn på vitnemålet er definitivt kult, men det bør ikke være avgjørende i ditt valg av skole!

Lykke til!