View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du er klar over at det er ein lite reell risiko? Kor mange ran og knivstikkinger var det i Oslo i fjor? Og kor mange av dei var mot tilfeldige personer? I heile Oslo var det 222 ran første halvår. Rund oppover, til fem hundre i året. Det er ein halv million innbyggjarar i Oslo. Det er antakeleg minst det dobbelte som har ferdast i Oslo i samme tidsrommet. Så av ein million, så vert altså smålege 500 rana. Og det er heilt totalt urealistisk at alt det skjedde på Grønland. Og det er heilt urealistisk at det er utelukkande innvandrarar som raner.

Så nei, du har ingenting å frykte. Anna enn frykta då. Men den er kanskje grei å ha for å legitimere eigne fordommer?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke spesielt høy sjangse for å bli ranet, og nei alt skjer ikke på grønland Men inkluderer tallene du refererer til også ransforsøk? eller knivtrusler der offeret har klart å komme seg unna?

Det er ikke helt urealistisk å tro at de fleste av disse tilfellene skjedde på Grønland, og at det er innvandrere som står bak de aller fleste av disse tilfellene. Man kan sitte trygt hjemme å trøste seg over at det er forholdsvis lave tall på ran/alvorlig voldskriminalitet, men disse tallene burde ha vært enda lavere.

Ja jeg har fordommer, såpass skal jeg inrømme men disse fordommene er ikke noe jeg har valgt å skapt selv, de kommer av erfaring etter å ha levd i oslo hele mitt liv, tipper jeg ikke hadde hatt disse fordommene om jeg hadde vokst opp et annet sted/by i landet, synd at det har blitt sånn