View Single Post
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
EN rivotril tar nok ikke kverken på deg, jeg tenkte mest på at det kunne bli en dårlig vane som kan utvikle seg til noe kjipere, som avhengighet. Tror ikke jeg har vært borti noen som ikke liker en lett benzo effekt, å da tenker jeg ikke på å knaske til du blir skikkelig rusa, da kan det nok bli værre, hvertfall for noen uten tolleranse.



Det beste er jo å holde seg unna heroin, om det er skyte, røyke eller snorte.
Rart at folk fremdeles føler seg fristet til å prøve ut dette lenger så opplyste man er i disse dager, men sånn kommer det vel altid til å være med alle rusmidler uansett.

Benzodiazepiner er jo også noe jeg syntes folk tar litt for lett på.
Kanskje en sjelden gang når man har bruk for det, men det er ganske mange som ikke tror de er hekta, å når man plutselig får abstinenser på det så får man skikkelig abstinenser, å de er værre enn på heroin!
Vis hele sitatet...
Nja, vil ikke si at folk tar litt lett på benzobruk her på forumet, er ganske mange tråder/posts til skrekk og advarsel og det med god grunn, men det er jo så individuelt hva folk tåler i det lange løp. Hvis man skal bruke bzp over en lengre periode er det greit å være svært kritisk, heller litt for forsiktig enn godtroen, er faktisk i mange tilfeller å bruke svakere/sjeldnere doser enn det legen anbefaler, fordi det er som du sier det værste man kan bli avhengig av.

Alikevel tross til alt det negative benzoer kan bringe er det den mest effektive medesinen innen sitt felt, med et fullstendig fravær av bivirkninger kontra medikamenter i C gruppen. Selv har jeg stått på benzoer fast i sikkert 5 år, men tar i ny og ne pauser på 14-21 dager bare for å sjekke om jeg er "innafor" dosering som utelater noen som helst form for abstinens