View Single Post
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Takk for gode svar!

Har gått inn på komplett og funnet fram til workstation under komplette pcer.

Jeg synes denne så veldig grei ut?:

https://www.komplett.no/komplett-office-i30/11048

Så tenker jeg å legge til:
Intel Core i5-6500 Skylake Socket-LGA1151, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 65W, 14nm, Boxed w/fan [info] +13.08
Istendenfor
Intel Core i5-6400 Skylake Socket-LGA1151, Quad Core, 2.7GHz, 6MB, 65W, 14nm, Boxed w/fan [info]

Det høre jo bra ut med ekstra 0.5GHz for 13kr? Eller?

Så dobbler jeg minnet siden jeg har opplevd litt problemer med 8gb:
Kingston Value DDR4 2133MHz 16GB 2x8GB 2133MHz DDR4 Non-ECC CL15 DIMM (Kit of 2) 2Rx8 [info] +509.18

Så ønsker jeg trådløst nettverkskort, blir dette rett:

TP-LINK TG-3468 PCIe Gigabit Adapter PCIe Gigabit Ethernet Adapter [info] +190.00

Så kjører jeg Home office 10 siden jeg kun skal bruke spesialprogrammer:

Microsoft Windows 10 Home 64-bit Nordic + English, for Komplett PC, with recovery DVD -331.53

Hva er forskjellen på disse hovedkortene?
ASUS B150M-A, Socket-1151 Hovedkort, mATX, B150, DDR4, 1xPCIe-x16, USB 3.0, VGA,DVI,HDMI [info]
ASUS B150M-C, Socket-1151 Hovedkort, ATX, B150, DDR4, 2xPCIe-x16, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI, DP [info]

Hva er mATX og ATX? PCI er bare mulighet for tilkobling for skjermkort? Har jeg mulighet til å sette inn et skjermkort i den med 1xPCI hvis jeg plutselig får lyst til å spille?
Kan jeg oppgradere denne pcen til å kombineres med VR briller om jeg kjøpe det når det kommer på markedet?

Igjen takk for supre tilbakemeldinger!
Vis hele sitatet...

i5 6500 Skylake er et bra valg! 16 gb ram er også bra å ha. Jeg ser at det bare er 120 gb ssd, og ingen ekstra hardisk, så jeg ville vurdert å kjøpe en større ssd eller en ekstra hardisk.

mATX og ATX er størrelsen på hovedkortet. Kortene ser like ut untatt at på ATX edition får du en ekstra PCIe slot, som du kan bruke til å sette inn skjermkort, lydkort eller nettverkskort. Du kan få skjermkort og lydkort i usb editions, og det er ikke så viktig med lydkort med mindre du er veldig kresen på lyd

TP-LINK TG-3468 PCIe Gigabit Adapter PCIe Gigabit Ethernet Adapter ser ut som ikke har trådløs internet, men bare er en adapter for å supporte raskere ethernet, hvis det ikke er noe jeg ikke ser. Du kan heller gå for TP-LINK AC600 Wireless USB Adapter 433Mbps ved 5Ghz + 150Mbps ved 2.4Ghz, 802.11ac/a/b/g/n, USB 2.0 +299.

Uansett hvilket av hovedkortene du tar, så har du plass til å legge inn et skjermkort på mATX versionen, hvis du ikke bruker opp den slotten til noe annet, men jeg ville gått for ATX edition for den ekstra PCIe slotten, og Komplett har fjernet mATXen fra sortimentet sitt, så den du kan velge er antaglivis et av de siste du kan kjøpe

Hvis du etterhvert kjøper et nytt skjermkort, så kan du lett spille spill på den pcen, hvis du kjøper bra nok skjermkort så takler den VR også

Du kan også fjerne tastatur hvis du har det fra før. Da kan du spare noen hundre kroner eller noe sånt
Sist endret av LeX3D; 19. februar 2016 kl. 09:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.