View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sigur80 Vis innlegg
Har et spørsmål vedr. nedlasting av torrent. Når jeg skal laste ned, f.eks denne:

http://rebeltorrents.com/silent-witn...t11861367.html

så lastes det ned exe-fil når jeg trykker på download torrent. Jeg har vært inne på denne siden tidligere (Kickasstorrent) og det har ikke vært noe problem da. Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Altså.

Grunnen til at det er rar med passord er at antivirus ikkje får åpna filene der, for å sjekke. Passordet står imidlertid i filnavnet, ergo kan brukeren lett åpne den. I tillegg - torrentside som vil gi deg exe?

Summen av det er at det er nesten ikkje nødvendig å sjekke virustotal.com for å vite at fila inneheld malware. Har du køyrt EXE-fila på PCen din, så har du malware. Gratulerer.

Det er forøvrig ikkje KAT du laster fila ned frå - det er ei nettside som heiter rebeltorrents.com

Finn ein annan plass å laste ned frå, og aldri, aldri, køyr EXE-filer med mindre du faktisk forventer det.

Du har ikkje trykt på ei av annonsene på sida istadenfor den faktiske nedlastingslenka? Eller har du muligens malware på PCen din allereie?

Edit: ja, filnavnet vist på virustotal.com er feil, men... det er samme fila. Det understreker ekstra hardt at det er snakk om malware.
Sist endret av vidarlo; 14. februar 2016 kl. 01:33.