View Single Post
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Du sier du skal skrive NY kontrakt, som i at du allerede er ansatt der. Du jobber nå på timelønn, og ligger på 420.000,- kun ved å styre leiligheter om jeg forstår deg riktig? Hvor mange leiligheter styrter du pr. dags dato? Og hvis jeg forstår riktig så er jo alt det andre du ramser opp nå NYE arbeidsoppgaver.

Ergo: 420k + flere leiligheter og alt det andre du ramser opp = mer enn 450k i lønn vil jeg tro. Jeg hadde i alle fall satsa på 500-550 også får de heller komme med et kontra tilbud.

Hvis du har en seriøs sjef så tviler jeg på at han kommer til å le av deg. Og hvis du kjenner sjefen så kan det jo hende han sier "nice try" bare. Det ville sjefen min gjort i alle fall
Vis hele sitatet...
Har et godt forhold til sjefen vil jeg jo si, så mulig jeg bare må prøve meg på en "spansk" en

Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg hadde nok ikke skrevet den kontrakten om det medfører en økning på <10%.. Det er en haug mer jobb for knappe noe mer penger. Vi vil ha penger fordi de gjør oss lykkelige. Vil de 3.000 kronene i mnd ekstra veie opp for all den ekstra jobben? Eller på en annen måte: Hvis du ikke hadde hatt jobb, ville du tatt imot all den ekstra jobben for en fast sum på 3.000 i måneden? Høres jo ikke riktig ut. Misforstår jeg noe?
Vis hele sitatet...
Du har jo et godt poeng, men så sitter jeg også å tenker at det er ikke geniale tider å si "neitakk" til en jobb heller.
Arbeidsmarket er jo ikke akkurat knallbra for tiden, spesielt uten fagbrev eller skole.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Det sier seg selv at du bør gå opp en del hvis du får mere ansvar og flere arbeidsoppgaver.. det avhenger jo av flere ting.. om firmaet tjener penger osv.. de må ha råd til lønn også..

Men minst 500-520k.. hvis du får mere arbeidsoppgaver , ansvar og om de er fornøyd med arbeidsoppgaven..

De som påstår at du ikke kan få noe særlig ekstra prater bare tull og har sikkert rundt 0 arbeidserfaring.. flere arbeidsoppgaver + mere ansvar = høyere lønn..
Vis hele sitatet...
Hmm ja, det blir spennende å se, men det er jo det utrolig dårlige jobb markedet også nå.
I og med at jeg har null skole og ingen fagbrev og vise til kan de vel egentlig herse som de vil vel...

Sitat av murloc Vis innlegg
Selv om man får flere arbeidsoppgaver betyr ikke dette nødvendigvis mer arbeidstid. Det virker som at man tar utgangspunkt i at TS stort sett sitter å gjør ingenting nå. Selv om man får mer ansvar og flere arbeidsoppgaver skal det jo fortsatt være mulig å gjøre unna dette innen normal arbeidstid. Dersom det ER slik at det blir flere arbeidstimer og TS kan regne med overtid og helgejobbing er det bare rimelig å kreve mye høyere fastlønn. Særlig om lønnen skal dekke evt. overtid i tillegg.

Min far tjener rimelig greit, men sitter ofte på søndager å jobber. Han har også mange reisedøgn. Han får ikke overtidsbetaling, men har en lønn som kompenserer for dette. Alt dette er noe som må taes inn i beregningen.
Vis hele sitatet...
Jeg må nok først få arbeidskontrakten og se igjennom den, for så ta et utgangspunkt.
Sist endret av uberleethaxor; 13. februar 2016 kl. 04:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.