View Single Post
Sitat av danielsk Vis innlegg
Det er to ting som kommer til å felle kjøper i forliksrådet/konfliktrådet.

1. Kjøper har kjøpt en vare usett.
Vis hele sitatet...
Med dette mener du at jeg selge hva jeg vil over nettet selv om det ikke stemmer med produktbeskrivelsen så er det kjøpers ansvar? Dette t.o.m når jeg starter en auksjon på nettet hvor kjøper ikke får se varen først? Tror du rådet/retten ser det på samme måten hvis du selger den historien til de? Tviler på at de er ute etter å få haugevis med slike uoverensstemmelser som i dette tilfelle her inn i salen.

Det med at kjøper ikke var med når sofaen skulle hentes spiller ingen rolle i og med at avtalen var bindene, så den må jo betales for. Om selger ikke er enig i reklamasjonen/klagen må det jo taes videre. Har ikke hørt noe om at kjøper ble tilbudt om å se på varen før kjøpet, bortsett fra på bilder, som mange her inne synes ser ut som en skinnsofa.
På toppen av det hele kommer de til å stille seg det spørsmålet om hvorfor selger velger å være så vanskelig, helt uten grunn, da han bare kunne tatt sofaen tilbake å solgt den igjen.

De kan ikke gi selger medhold i denne saken. Det finnes heller ingen grunn til det. Tviler på at de vil åpne for ett stort svindlemarked men det kan være det bare er jeg som tenker slikt.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hvis man går på en butikk og kjøper en skinnjakke for 50-500 kroner så burde man vite at det mest sannsynlig ikke er ekte skinn, og det burde ikke være spesielt viktig i den prisklassen. Har selv kjøpt 2 skinnjakker innenfor den prisklassen som var superkule, og jeg personlig ser ikke forskjell på skinn og syntetisk, men jeg er ikke så dum at jeg regner med å få en ekte skinnjakke for 200 kroner.
Vis hele sitatet...
Det har ingenting med prisen å gjøre. Har sett auksjoner/budrunder som har utropspris på 1 kr også, men som har betraktelig høyere verdi enn det. Om en auksjon/budrunde med utropspris på 1 kr ender på 100.000 kr hva regner du med å få for valutaen da? Mer enn hvis budet hadde endt på 10 000 kr?
Sist endret av Jens1; 12. februar 2016 kl. 11:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.