View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Faktum er at Arbeiderpartiet er langt mer enn Gro Harlem Brundtland, Stoltenberg og høyrefløyen i partiet, selv om disse har styrt partiet lenge.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være. Men hva hjelper vel det når det faktisk er denne fløyen som sitter å styrer? Hva som blir sagt på bakrommet i ett parti er ganske irrelevant så lenge det ikke er denne politikken som blir ført. Det syns nå jeg iallefall.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Uansett er dette 90-tallet, og faktum er også at partiet har lagt EU-saken på hylla - derfor kunne de gå i 8 år med et sterkt nei-parti(SP) og et moderat-nei-parti (SV). De har en linje der de står på gjeldende EØS - men ikke EU. De fleste partier i Norge er pragmatisk innstilt til at EØS er vår gjeldende relasjon med EU. Jeg synes det er rimelig grovt å beskylde Arbeiderpartiet for manglende offentlig EU/EØS-debatt når partiet ikke akkurat er éne og alene ansvarlig for offentlig politisk debatt i Norge. Du glemmer kanskje at EØS-saken er så gørr kjedelig i mediebildet at ingen gidder?
Vis hele sitatet...
Jeg trodde du sa at AP var lunke til EØS? Men de er altså for? Nå må du bestemme deg.

EØS er jo i tillegg blitt nesten ett fullverdig EU medlemskap.

Så da er det eneste jeg kan konkludere med at det blir helt feil å liste opp stikkord som EU/EØS lunkne om ett parti som AP.

Og nei jeg sier ikke at AP ene og alene har ansvaret for den manglende EØS debatten, men at de skal ha en stor del av skylden er det liten tvil om da det er de som har regjert mest.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Tenk motsatt, hva med EØS og/eller EU-spørsmålet hvis V/H/FrP hadde rent flertall? Tror du "konservative" FrP ville kjempet om et nei mot de to andre?
Vis hele sitatet...
Hva har dette med om Arbeiderpartiet er lunkne til EØS/EU å gjøre?

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Les denne fra AP's nettsider.
Vis hele sitatet...
Som nevnt over. Ett EØS medlemskap er omtrent det samme som å være EU medlem, bare at vi ikke har noe innflytelse.

Personlig tror jeg at siden EØS medlemskapet den dag i dag er blitt ett lite mini eu medlemskap så har mange av disse ja til eu politikerene slått seg til ro med dette. Inkludert arbeiderpartiet.

Sitat av Pandabjørn Vis innlegg

Jeg trodde du sa at AP var lunke til EØS? Men de er altså for? Nå må du bestemme deg.
Vis hele sitatet...
Uff kan ikke fatte hva jeg prøvde å skrive her. Tidenes motsigelse. Meget trøtt i kveld =)

Tror uansett poenget mitt kom fram.

EØS medlemskap = som å være EU medlem.
Sist endret av Pandabjørn; 9. februar 2016 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.