View Single Post
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Det handler vel om innstilling og dedikasjon. For McKenna var jo psykedelika
en livsstil (og levevei). Tipper langt på vei de fleste brukere av hallusinogener
har det mest som hobby og adspredelse. Da ligger kanskje dette motsetnings-
forholdet "i veien". Det er ihvertfall mitt inntrykk at såkalte "bad trips" ofte
dreier seg om redsel for å "miste" sin egen normaltilstand (altså betingelsene
for å fungere normalt i samfunn, blant venner og familie).

Det kan med andre ord kanskje være lurt å forberede seg mentalt på slike
utfordringer. Det er liksom litt for lett å være "barsk" i nykter tilstand, og si
"det der fikser jeg" - når man er midt oppi det og ikke vet verken opp eller
ned kan det bli litt verre å riste "fanden" av seg.

Forøvrig er Ram Dass et morsomt navn.
Vis hele sitatet...
Liker at du har puttet badtrip i gåsetegn, fordi det er alt det behøver. Konseptet badtrip blir vel, tror jeg bare hue ditt, og som du sier det ER lett å være barsk i nykter tilstand, men av egen opplevelse føler du deg enda "barskere" hvis du klarer det i tripp tilstand, og klarer du ikke det, tror jeg du kan slite litt mer med tankekjøret som er assosiert med LSD/sopp og da oppleve en såkalt badtrip. Jeg har kjent flere ganger at tankene begynner å gå i en negativ loop og hentet meg inn igjen selv uten noe videre problemer.
Men så er det tider jeg opplever såkalte "brain zaps" (det føles hvertfall sånn) og de har gjort noe merkelige ting med hue som jeg ikke kan forklare på en rasjonell måte.

Det er nettopp derfor set og setting er så fordømt viktig, og derfor mener jeg også at dette ikke er noe som alle bør gjøre, selvom de kanskje liker det til en viss grad.