View Single Post
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
979
Egentlig veldig skremmende at politiet ved de nevnte stedene har tiet om slike hendelser.
Dette sier vel egentlig en del om hvor naive en del europere er når de kommer til forståelse av
konsekvensen av kulturkrasj.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...muslimske-land

Det er i prinsippet vel og bra at en skal hjelpe mennesker som har havnet i nød/fare, det
har de fleste forståelse for.
"90%" av de som kommer er ofte oppegående og snille mennesker.
Dessverre har vi denne lille "10%" som driver med faenskap.
Samtidig må det stilles en del krav til de, når det kommer til oppførsel,slik at de ikke driver med
kriminelle handlinger/vold etc mot den opprinnelige befolkningen av det landet de har kommet til.

Jeg har mange muslimske venner fra både Saudi-Arabia og Jordan.
Men dette er personer som har bodd mange år i den vestlige verden av verden (Canada i sju år).
De personene har da fått en kraftig innføring i hvordan den vestlige verden fungerer, samtidig som at de kan
ses på som meget fornuftige personer.
Egentlig veldig imponerende at noen som kommer fra et så "fucka land" som Saudi-Arabia kan være såpass tilpassningsdyktige til den vestlige kulturen.

Egentlig veldig synd at Norge ikke har flere Saudi-Arabere, fordi da hadde kanskje Nordmenn fått et betraktlig bedre forhold til midtøsten og arabere generelt.
Jeg har i hvert fall fått et mye bedre inntrykk av Arabere etter at jeg ble kjent med disse personene.
Dette er noen fantastiske flotte mennesker, med en moderne tankegang som ikke preget for mye av religion (fortellinger og myter).

Det virker som at vi har fått en del av de "dårlige" araberne her til lands, de som ikke klarer å tilpasse seg vestlig kultur og maser om religion og annet tull.

Jeg synes at følgende sitat er noe enn bør tenke litt på vis en for massiv innvandring av ikke etniske nordmenn

" Det hevdes ofte at nasjonalistisk ideologi var (og er) en forutsetning for utvikling av moderne demokratier. Dersom innbyggerne ikke knytter sin identitet til sin stat, er det vanskelig å mobilisere dem til handlinger til fordel for staten. Problemer med å få statsmaktene i 3. verdensland til å fungere (for eksempel i «mislykkede stater» på det afrikanske kontinentet) forklares således ofte med grensene ikke gjenspeiler befolkningens etnisitet ".


Jeg har selv lagt merke til på en del fester jeg har vært på i det siste (jeg er student), at når myndigheter prøver å holde informasjon unna offentligheten som taler "i mot innvandring".
Så er det mange mennesker som fort kan få et meget dårlig inntrykk av flyktninger, noe som igjen fører til at fremmedfrykten kan øke kraftig blandt den etniske norske befolkningen.
https://www.frieord.no/utenriks/asyl...a-ikke-voldta/

Samtidig blir ikke debatten bedre av at folk roper "rasisme" med engang noen sier noe kritiserende om en religion, det er spesielt Sverige veldig dårlig på.
Der blir debatten fort kneblet og de som utrykker seg blir fort kalt rasister, noe kan føre til mye sinne og
kraftig økning av rekruttering til høyre ekstreme miljøer.
Det er ikke uten grunn at Sverige blir kalt en trykk-koker når det kommer til debatt om innvandring.
http://www.vg.no/nyheter/meninger/sk...ge/a/23548444/
Sist endret av UrbanFreak86; 21. januar 2016 kl. 05:09.