View Single Post
Sitat av onomatopoetikon Vis innlegg
Hei.
Tenkte at det ikke kunne skade å prøve lykken her inne. Jeg trenger rett og slett noen å snakke med, hvis mulig. Jeg er nå 18 år gammel, og har vært alvorlig deprimert i nesten 2 år. Det er vanskelig å forklare hvordan jeg har det, når det rett og slett ikke er så mye å si lengre. Etterhvert som tiden går blir jeg mer og mer vandt til denne tilstanden jeg er i. Jeg kan ikke lengre relatere til "vanlige" mennesker, og jeg føler at jeg har falt helt utenfor systemet. Likevel går jeg da på vgs enda, hvordan jeg klarer det er egentlig et mirakel.
Depresjonen utviklet seg fra å være pure tristhetsfølelse til å ende opp med at jeg nå er blitt helt nummen og kan ikke føle noe lengre. Musikk og film ol. gir ikke lengre mening for meg. Jeg føler meg helt fremmed i meg selv og jeg aner ikke hvem jeg er lengre. Hvis noen har/har hatt depresjon og har opplevd det å bli emosjonelt nummen så vil jeg gjerne prate! Jeg vet ikke lengre hva mer jeg kan gjøre nå. Jeg har gått til psykolog veldig lenge nå, men det er ikke der problemet ligger. Samtaleterapi funker ikke på meg og er egentlig ikke nødvendig lengre. Jeg fortsetter å gå der mest fordi jeg får det gratis gjennom BUP. Jeg har også startet på antidepressive for litt over en måned siden(flouxetin), men har merket 0 effekt av disse. Alt jeg har nevnt over er ting jeg har opplevd lenge før jeg startet på medisinene så det er ikke bivirkninger. Det jeg egentlig trenger nå er en person å snakke med som virkelig har opplevd det verste av depresjon, så jeg finner noen som kanskje kan relatere til meg. Det er veldig vanskelig å forklare og få andre til å forstå, hvis de ikke har opplevd depresjon selv. Gjerne still meg spørsmål om noe er uklart. Hvis noen også vet om en depresjonsspesialist ol, eller har noen andre tips er det supert, er virkelig desperat etter løsninger nå.
Vis hele sitatet...
prøv å meditere i 11min-1time hver dag. hør på denne guiden og gjør som han sier https://www.youtube.com/watch?v=Qn5uPqpllGM
prøv det i en uke og se forskjell. det er vanskelig i begynnelsen men bare prøv og prøv. hver økt burde være på minumum 11 minutter. lykke til