View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Folk burde være mye mer villig til å ofre. Vi nyter alle jævlig godt av å bo i velferdsstaten, og de aller fleste har det meget godt, men hvis staten fant ut at vi skulle øke skatten til fordel for innvandring hadde det blitt ganske mye hat. Jeg forventer ikke at alle skal tenke på samme måte som meg, men jeg ønsker at folk tenker litt mer over hvor jævlig bra de har det, og da kanskje forstå hvordan det er å ikke ha det så jævlig bra.
Vis hele sitatet...
Det du bør tenke over er at en hjelper som selv sliter ikke er til mye hjelp. Vi kan hjelpe fordi vi er et rikt og ressurssterkt land. Vi må tenke på oss selv, først og fremst, og sørge for at vi selv har det så bra som mulig. Da vil vi også være bedre i stand til å hjelpe andre.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Vi har selvsagt råd til å hjelpe en viss andel av de som virkelig trenger det(reelle flyktninger), men å være endestasjon for alle verdens migranter har vi ikke råd til. Ikke minst er det heller ikke særlig lurt da nøden i et land ikke blir noe mindre dersom alle de ressurssterke flytter for godt.
Vis hele sitatet...
Hvem er disse reelle flyktningene? Hva gjør at de må komme helt hit for å få hjelp?

Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg synes ikke at det å være ressurssterk nok til å klare å komme seg hit skal ekskludere en fra å få hjelp dersom man har et reelt beskyttelsesbehov. Men det er så klart viktig å huske på at de vi ikke ser er de som trenger hjelp mest.
Vis hele sitatet...
Det er en ting med de som har et reelt beskyttelsesbehov (selv om jeg har vanskelig for å se for meg hvem det skal være, og selv om de antakelig også kan få beskyttelse nærmere der de kom fra), men problemet er at det kommer lykkejegere som bare ønsker høyere levestandard, og alle pengene vi bruker på disse burde vært brukt på mennesker som faktisk trenger hjelp.

Uansett bør vi få så få hit som mulig. Det er mye dyrere og mindre effektivt å hjelpe noen her enn å hjelpe dem der de er.
Sist endret av hemmeligegreier; 11. januar 2016 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.