View Single Post
Sitat av 0x6D Vis innlegg
Jeg har ikke konstatert at grunnlaget er for lavt, jeg har spurt hvor han har tallene fra.

Det man enkelt kan se, utifra at vi hadde 30 000 asylsøkere i 2015, er at antallet som vil utgjøre en kostnad i løpet av ett år, om man da vil regne årskost, er vesentlig høyere enn 30 000.

Om vi benytter dine tall, som illustrasjon, så vil 430 milliarder over 20 år (et par tiår) svare til 100 000 innvandrere over 20 år, dvs. 5000 flyktninger per år. Er det særlig realistisk?
Vis hele sitatet...
Snakker vi ikke nå om ekstrakostnaden ved å ta inn flere asylsøkere enn normalt, i forbindelse med den store – og etter alt å dømme midlertidige – flyktningestrømmen? Kilden din sier at denne kostnaden vil være 430 milliarder for 100.000 asylsøkere, regnet som den totale kostnaden for hele deres livsløp. Jeg vet ikke hvor mange år de regner med at dette livsløpet er, men om vi litt ut av løse luften antar 50, er den totale kostnaden i gjennomsnitt 8,6 milliarder i året. Sannsynligvis riktignok med de største kostnadene tidligst.