View Single Post
Sitat av Duckie Vis innlegg
Har vi egentlig råd til alle syrerne vi innvilger asylsøknaden til?
Vis hele sitatet...
Morsomt at så mange rasister alltid begynner med noe sånn som "Jeg er ikke rasist, men...". Jeg tror ikke du er rasist heller, trådstarter. Jeg tror du bare er en massiv egoist med en mangel på empati, i likhet med så mange andre i samfunnet vårt. "har vi råd til å hjelpe", sier vi i Norge som sitter på mer penger enn vi vet hva vi skal gjøre med. Og hva så om vi ikke hadde hatt penger til å hjelpe? Når ble menneskeliv en ting vi kan måle i penger? Jeg skjønner jo at alle er redd for å miste velferdssamfunnet og alt dette her, men er folk virkelig villig til å la vær å hjelpe mennesker i nød for å beholde det? Har alle glemt hva emptai er? Ja, selvsagt er det noen av disse innvandrerne som ikke egentlig trenger hjelp, og som bare vil utnytte samfunnet, men hvorfor ligger fokuset på de? Burde vi ikke heller fokusere på alle disse menneskene som vi VET er på flukt og som virkelig trenger hjelp?

Se for deg at vi har 20 mennesker som ligger døende på bakken. Vi vet at minst 2 av de bare faker for å få seg litt gratis morfin på sykehuset, men at ihvertfall halvparten av de MÅ ha hjelp - ellers vil de dø. Lar vi vær å hjelpe alle da, bare på grunn av de som faker?