View Single Post
Trådstarter
99
Det hele handler ikke om penger (i en litt mindre skala, i det minste), ikke om PLS, ikke om enkle løsninger, marginalt med strømforbruk, - men om løsninger som jeg selv kan sette meg inn i. Vel, da er vi kommet dit hen at en løsning inne i kjellerens rom, som pt. bare brestår av pumper og renseanlegg, vil gjøre det enklere.

Eneste befattning jeg har hatt med Arduino er en enkel flasher, som virket!- hurra! Fra den store komplekse løsning med måler utstyr i brønnen, er det da jaggu godt å lese fra dere trådfølgere om bedre, enklere løsninger- i kjellerens rom. Arduino, her finnes alt av ferdige programmer ute på WEB veven, men akkurat måling av flow for vannstrømning, eller pressure, det har ikke jeg sett ennå. For Arduino løsninger vil jeg ikke inneha kompetansen.

For rpI løsninger finnes det ferdig følere, både for flow som pressure målinger, med USB utgang. Det er innen PC overvåking jeg selv har den sterkeste siden. Om noen kan google løsning for måling av vanntrykk med Arduinoløsning, sier jeg hjertelig takk.