View Single Post
Trådstarter
99
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Da passer muligens denne bedre. 4 kablede innganger, typisk forbruk 50mA (0,6W). Dersom denne skal driftes fra en batteribank så trenger du 1,2Ah per døgn. Om solen er borte 30 dager om vinteren så må batteriet være på over 36Ah. Selve solcellepanelet trenger ikke være så stort, tipper rundt 20 Watt vil rekke (dersom du velger en kontroller med lavt egetforbruk).

http://www.aliexpress.com/item/indus...8.3.153.siV10x
Vis hele sitatet...
Har hattt denne i sikte, men modellen over, ds. 8 innganger hvorav to er med temp. prober. Det er King Pigeon i Kina som produserer disse. Har hatt en del korrespondance med fabrikk ingeniørene, via Skype. Det hviler mellom to løsninger, 1)GSM løsning med float detector, 2) Raspberry Pi en liten pc tass som koples til vanntrykksmåling ved inngang til boligen.

Løsnig 2 foenkler det hele. Jeg kan ikke vite nivåene i brønnen, men det blir mindre interesant, dersom jeg vet at 1.6 bar inn til boligen er full tank, da vil gradvis reduskjson av trykket bli et mål for stand i brønnen. Med en Raspberry Pi har jeg svær mange muligheter for alarmer, inn og utkopling av vann kilder, oppstart av pumper, y name-it. Nå er jeg bare på jakt etter digitalt probe som måler vanntrykk, og som kan koples til Raspberry Pi'en. Noen tips her?