View Single Post
Trådstarter
99
Mye godt skrevet, "Automatiker.

Vel, 1.6 bar inn i boligen, og 4.8 bar etter pumpen, før filtere og samme trykk i den 120 liters trykk tanken. Pga. motstanden i filterne, er det korrekt som du skriver, en beste løsning med trykk følsom bryter etter filterne. Så er holderene for filterne testet ut og påstemplet med MAX 9.0 bars trykk, så der er det en del å gå på. La oss si 6.5-7.0 bar, og trykk tanken tåøte mer om jeg husker rett. Filterne ser slik ut.

Pumpemotoren og pumpehuset tåler også trykk opp i de 9.0 barene. Slanger? Usikker. Dette er de hvite slanger som vi finner i "rør i rør" system, er vel 3/8". Sannelig hadde jeg kjpt en digitalt måleinstrument, kunne kutte vann tilførsel, strøm tilførsel eter angitte min/max verdier. Ble for lite med 1/4" koplinger, så jeg i ettertid. Ser sånn ut.

Synes det må å flytte press/trykk bryteren etter filtere, og påse at trykket ikke overstiger 7.0 bar på filtersiden høres rimelig fornuftig ut. Det er jo omkring 4.0 bar man ønsker ut av krana, vel?

Som du ser i tråden har vi diskutert målestasjon for vannstanden i brønnen (ca 1200 m i luftlinje). Du vil lese at den metode som ser okay ut, og som jeg med mine kunnskaper kan klare å sette sammen, er en GSM sender, og flotører. Jeg trenger IKKE eksakt vannstand, bare stand og endringer +/-. Flotørenes lav(0) eller høy (1) for hver meter fra 1 til 4 meter vil fungere. Den ene siden av alle reed kontakter har +5V=1, og andre enden koples inn til digitalt input gater 1-4 i GSM sender. Ringer jeg enheten, avgir den en SMS for hver inngang som er HØY=vannstand passert. Da vil jeg kunne få eks., 1 meter. Da er vannstanden mellom 1-2 m. Noen dager e. kan man utføre det samme, og får da kanskje ikke noen sms, = under 1 meter.

Noen fler med synspunkter, negative punkter, men gjerne positive oxo