View Single Post
Sitat av Hurricane76 Vis innlegg

Kan jeg forøvrig spørre om du merker nevnverdig forskjell fra 650HD'en din og He-400?
Vis hele sitatet...

Jeg har tidligere hatt HD650 (solgte de tidligere i høst blant flere andre sett), nå har jeg "kun" HE-400 samt et par Grado PS1000e.

Dyrere utstyr stiller krav til høyere kvalitet på elektronikk, både forsterker og kilde. Jeg har et oppsett med Chord Hugo TT, Burmester CD-spiller og et kabeloppsett fra NordOst.

Et dyrere sett hodetelefoner er ofte mer analytiske, kresne mtp innspillinger, etc. Selv synes jeg Beats og andre Dre-sett er makkverk og yter ikke noe musikk rettferdighet. Som nevnt over her: Tror ikke noen audiofile faktisk har trykt Beats til hjertet. Jeg startet med Sony MDR-V700, oppdaget åpne hodetelefoner og gikk til Sony F1. Deretter har jeg oppgradert meg hele veien opp til Gradoene jeg sitter med i dag. Ja, jeg hører forskjell. Men husk at lyd er veldig individuelt. På spørsmålet om man hører forskjell på HD650 og HE-400 vil jeg absolutt si ja. Men du må høre på lyden og musikken, ikke bare ha den i bakgrunnen eller "se" på den overfladisk. Jeg har enorm eierglede av mine HE-400 og mine Grado, og ja, jeg kommer til å selge for å oppgradere.. Det er en jævla sykdom med denne oppgraderingstrangen når det kommer til lyd :P