View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jo, jeg er klar over dette. Men hvor sannsynlig er det, at noen får en romfarkost opp i 95-99 % av c (lyshastigheten i vakuum)?
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskelig for å tro at du var klar over dette, gitt uttalelsen jeg siterte i forrige innlegg. Men la gå.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ved 95 % av c, så vil det allikevel gå 138,64 år inne i farkosten, å reise 444 lysår.
Vis hele sitatet...
Ja, men om man reiser med en konstant akselerasjon på 1G, hvorav første halvdel av reisen går med på økning av hastighet og den andre på nedbremsing, vil reisen oppleves å ta snaut 12 år hver vei. Energimengden som skal til for å få til dette er enorm etter dagens standard, men ikke nødvendigvis teknologisk umulig. Ulempen er jo at selv om du snur og drar tilbake med en gang, vil det ha gått nesten 900 år hjemme når du kommer tilbake.

Sitat av Zabbath Vis innlegg
I følge Greer (og folk han har hentet vitnesbyrd fra) bruker "de fremmede" zero-point-energi og warp drives.
Vis hele sitatet...
Og hvordan vet Greer akkurat hva slags energikilde UFOene bruker? Nullpunktsenergi er kun et navn på den laveste mulige energien et system kan ha. Det er ikke noe å hente, for hvis det hadde vært mulig å hente noe så hadde det ikke vært nullpunktsenergi.

Sitat av Zabbath Vis innlegg
Det er nå du skal si at zero-point-energi og Casimir-effekten og warp drives er bullshit og woo, jf. James Randi og andre skeptikere.
Vis hele sitatet...
Nullpunktsenergi som energikilde er bullshit, som kan sees fra beskrivelsen over. Casimir-effekten er høyst reell, men er kun en svak tiltrekkende eller frastøtende kraft mellom to elektrisk ledende plater med ekstremt kort mellomrom. Det er altså ingen energikilde. Disse momentene er ikke "jamfør James Randi og andre skeptikere", men fra den samme fysikken som predikterer og beskriver fenomenene i utgangspunktet. "Warp drive" som begrep, betyr bare uspesifiserte raskere-enn-lyset-motorer i science fiction.

Det beste argumentet mot at vi jevnlig besøkes av utenomjordisk intelligent liv er imidlertid ikke de tilsynelatende teknologiske vanskelighetene, men den totale mangelen på håndfast bevis (som verifiserbar kommunikasjon, kontakt eller etterlatt teknologi).