View Single Post
Her er det litt prøveskyting og snikk snakk om våpen(et) HK (Heckler & Koch) P30, som er den modellen politiet bruker. Figuren på filmen er en pensjonert politi/seriff fra over dammen. Jeg har sett en del filmer av han før, bl.a. om krag jørgensen. Mye grei info om våpenet her altså.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Når det gjelder tobakk og alkohol. Jeg ser ikke helt hvordan tobakk kan skape utrygge forhold på veiene, men alkoholen gjør nok det.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke, at nikotin normalt er farlig når det gjelder bilkjøring. Men når det gjelder røyking, så kjente jeg ei dame, som kanskje hadde vært her den dag i dag, om sjåføren ikke hadde røyket. Sjåføren mista sneipen på gulvet, og begynte å kave etter den. Bilen gikk i ei bjørk, og dette endte med sidepassasjerens død. Hun etterlatte seg to barn (dette var faktisk naboen min). Altså sigaretter er noe/kan være/bli noe som tar vekk oppmerksomheten fra der den burde være.

Men uansett så var det ikke trafikken jeg tenkte på, når jeg nevnte disse to. Det å sitte å røyke er såpass farlig i seg selv. Du kan jo f.eks. bare ta denne snutten, som en start. Ellers så er det det, med å inhalere røyk frå (råe) brennende plantesubstanser. Noe som igjen avgir en del avfall i lungene, noe som cellene liker dårlig. Alkohol tatt i mengder noe særlig over anbefalt nivå, er heller ikke akkurat bra.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Når det gjelder politiet og våpen så mener jeg at man kanskje kunne følge den britiske modellen (Forskjellige avdelinger der noen bærer våpen til enhver tid og andre ikke).
Vis hele sitatet...
Noe som også kan være en løsning, hvis en skal bevæpne politi.
Sist endret av aluminiumfluorid; 7. desember 2015 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.