View Single Post
Sitat av jorwax Vis innlegg
Vel, du får ta deg en boks rsp da, så kan du fortelle meg hva du foretrekker

Nå har ikke jeg stor erfaring med rsp, men vet nok at til at jeg kan si med sikkerhet at jeg foretrekker de grønne pakkene.
De inneholder også en mer komplett rasjon, med både frokost, lunch og middag + noe annet fiksfaks, som jeg vil tro er mer energigivende enn den kattematen en kaller menneskemat.
Vis hele sitatet...
Rester av sprengt personell brukes ikke lengre i forsvaret. Og mener selvsagt ikke at man blir servert kun en boks sodd, men også brødmat ved siden av, "fiksfakset" - Toddy, sjokodrikk osv osv. Er det heller intet problem og servere ved siden av til en billigere pris. Etter min mening vil dette gi like mye energi som Drytech.

Semicolon og Tihi:

Nettopp dette jeg prøvde og få frem her, for majoriteten av avdelinger i felt er vekt urelevant i fredstid. Fordi de fleste feltdøgnene består av å etablere base, og sitte der. Ved øvelser er det også i de fleste tilfeller nok mek. støtte til å frakte inn og ut BC (bæsj&carry) avfall, vann osv. MAO, ingen grunn til og servere overpriset FR i stedet for boksmat eller mat fra feltkjøkken, dette er ren latskap. Mitt inntrykk er at FR har blitt normen for hva som er mat i felt. Diskutert dette med folk som har vært i forcen siden 80-tallet, da det var vanlig med varmmat fra feltkjøkken der dette kunne bringes med. RSP var i mye mindre grad benyttet (sikkert mye fordi det smakte jævlig) Det BLIR penger av det, selv om argumentet ditt, at forsvaret sløser mye penger andre steder også er helt sant!

Hvis vi regner grovt at det er 8500 i førstegangstjeneste hvert år, og at disse har i gjennomsnitt 20 feltdøgn hver. og hver av disse skal ha FR til 300,- i døgnet blir det mye penger. Penger som kunne gitt mye bedre mat, eller vært brukt på andre ting.

Semicolon ; Hvis du hadde 40-50 døgn i felt, vet du like godt som meg hvordan magen blir av to uker i strekk med FR.