View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av 0x6D Vis innlegg
Jeg tror ikke det. Hva får deg til å tro at jeg tror det? Påstanden jeg støttet var at det ser ut til å være lettere å benytte koranen/Muhammed til dette enn bibelen/Jesus.

Det er tenkelig, og jeg håper det skjer. En av de store utfordringene er, som flere har påpekt, at koranen er guds ufeilbarlige ord, og Muhammed det perfekte eksempel.
Vis hele sitatet...
Påstanden er totalt feil, det står mye piss i Bibelen også, faktisk om vi skal telle har den flere tilfeller av voldshandlinger i Bibelen enn Koranen kilde).
Lavt utdanningsnivå og økonomisk støtte til Madrassaer med røtter i Wahhabismen er roten til mye av det onde i disse tilfellene. Lavt utdanningsnivå er roten til alt ondt, sleng inn en forvridd tolkning av religion og du har åpnet pandoras eske.

Man må huske at disse ekstremistene har gjort mye faen innenfor Islam også, Talibans avdøde leder Muhammed Omar var frekk nok til bryte seg inn i et tempel som visstnok har profetens kappe, tok kappen og utga seg selv som Amir al-Mu'minin ("de trofastes leder"). Ekvivalenten hadde vel vært om Fred Phelps fra Westboro Baptist Church brøt seg inn i Baptisten Johns kirke, stjal kledet og utnevnte seg som pave. Det sier seg selv at muslimer flest ikke vil assosieres med slike tullinger.

Klart, det er ting å ta opp om Islam som religion også, slik det er med alle religioner. Husk at å hate homofile er veldig populært blant kristne også, vi har bare en mer sekulært tilnærming til religion i Europa, du hadde nok fått et kultursjokk om du skulle bodd hos en kristen familie i midtvesten.