View Single Post
Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Jaja, jeg driter i dett her, sorry at jeg prøvde meg på å diskutere med "språk-korrekthet-perfeksjonisten" ... har visst viktigere ting å foreta meg... du får tro på hva du vil, gydd luck videre slash
Vis hele sitatet...
... lavmål ...

Når du kommer med argumenter og folk faktisk viser deg hvorfor argumentene dine ikke holder vann - f.eks. er ikke anekdoter relevant på noen som helst måte. Alle kan ha en eller annen anekdote som kan forklare noe - uten at det egentlig forklarer noen årsakssammenheng.

Når man diskuterer ting som dette, som faktisk går under forskning, så må man være saklig og grunngi argumentene på en god måte.

Aspartam er også i et særtilfelle - da det er en debatt som blomstrer opp med gjevne mellomrom. Og hver gang kommer folk med de samme argumentene - og hver gang er de like dårlige. Så tror rett og slett mange av oss rett og slett begynner å gå litt lei debatten.

Vi har massiv forskning på dette stoffet, og nesten alt tyder på at stoffet er helt ufarlig i de dosene selv en ekstremdrikker av lightbrus vil få i seg. Og Tjomlid har skrevet en utrolig god post om dette på bloggen sin (linket av slashdot lengre opp). Om man skal prøve å delta i en slik debatt burde man i det minste forvente at folk har tatt litt tid til å lese seg opp på slike ting - og prøvd å forstå de.