View Single Post
Sitat av semianonym Vis innlegg
Nei, denne vil ikke fungere, ikke i nyere nett iallefall. Altibox kjører simplex/bidirectional fiber nå om dagen (receive og transmit over samme fiber-leder), denne boksen er laget for en fiber til receive og en til transmit.

TP-Link har en annen converter som tar SFP fibermoduler istedet, MC220L. Den bør fungere hvis du også kjøper en fibermodul som matcher Altibox-nettet der du er.
Vis hele sitatet...
Takk, jeg skjønte at det var noe som ikke stemte. Fiber-stæsj er upløyd mark for min del, så er relativt avhengig av hjelp i starten!

Sitat av oletuv Vis innlegg
Jeg har snakket med Fiberworks og nevnte SFP modul sammen med en SC-SC adapter og en SC-LC patch-snor skal passe fint for å kople til simplex/bidirectional 1310/1550 fiber med SC plugg til en SFP port.
Vis hele sitatet...
Ang SFP-modulen så må den matche aktuelt fibernett hvis jeg skjønner det rett. Ser på Multicom sine sider to moduler, en 1310/1550 og en 1550/13010 (hhv TX/RX), hvordan vet man hvilken modul som er den rette med tanke på frekvens og hvilke andre parametre spiller inn? På Fiberworks sine moduler må man velge variant (Cisco, HP, Juniper m.fl), hva vil passe til TP-Link MC200L? Mange amatørspørsmål nå kanskje...

Jeg har SC kontakt i mitt passive adapter, trenger jeg kun da en SC-LC patch-snor? Skjønner ikke helt hvor den SC-SC-adapteret kommer inn i bildet
Sist endret av Teratom; 24. oktober 2015 kl. 00:15.