View Single Post
Sitat av boggemann Vis innlegg
Google har flust av dette problemet på Asus RT-AC66U, RT-AC67U og RT-AC68U routere, uten at jeg har klart å finne en løsning. Det er derfor jeg bytter router.
Vis hele sitatet...
Streaming problemet med Asus rutere var også en nyttig opplysning. Jeg har vurdert å kjøpe enten Asus RT-AC3200 eller Netgear R-8500. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å velge R-8500 siden den er helt ny og dessuten liker jeg designet bedre. Men etter at jeg fant ut at Asus ruterne har innebygd OpenVPN server og er lettere å sette opp med VPN så har jeg vært i tvil. Kanskje Netgear R8500 er et bedre valg.

Ole

Sitat av boggemann Vis innlegg
Jeg antar denne porter er til din medaeconverter fra Altibox. Kan det være at fiberen ikke er oppgradert enda, at 100M er maks hastighet fra fiberen sin side?
Vis hele sitatet...
Det er riktig at porten er konfigurert som ingress port for vlan 100-102 fra Altibox media-converter, men den er ikke tilkoplet enda (får Altibox i ny leilighet våren 2016). Jeg er tilkoplet en MacBook Pro på port 1 og får 1000M med Auto, men Administrative speed er begrenset til 10M og 100M, så dette gjelder nok for alle porter.

Ole
Sist endret av oletuv; 17. oktober 2015 kl. 19:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.