View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Nether Vis innlegg
Så du mener det er greit å uttøve kjønnet man føler man tilhører på utsiden - men når man fysisk gjør noe med kjønnsdelene er det en alvorlig psykisk lidelse? Hvor er logikken i dette? Du går så langt som å tillate å ta silikon i brystene (for menn antar jeg?), men rører man genitalia så skal man legges inn for behandling?
Vis hele sitatet...
Å ta silikon er ikke helt det verste man kan gjøre, og jenter tar også silikon for kosmetiske grunner. Du "ødelegger" ikke noe med å ta silikonpupper.

Derimot å lemleste og ødelegge kjønnsorganet sitt, det er såpass ekstremt.

Hva hvis jeg føler et ubehag i min venstre arm, som om det ikke er min arm? Det går noen år og ubehaget blir verre og verre. Ikke smerte, bare at jeg føler at jeg ikke burde ha en venstre arm og at den ikke passer på kroppen. Jeg er ikke psykotisk. Jeg stikker til legen og sier at jeg føler at min venstre arm ikke er min, og at jeg ville følt meg mer komfortabel uten armen. Jeg spør legen om han kan kutte den av, jeg blir mest sannsynlig innlagt, hvem vet.

Eksempelet mitt er vel i prinsipp 100% samme sak. En helt frisk person som føler et ubehag over kroppen sin, og som finner ut at han skal ødelegge kroppen sin for å ordne opp i det. Å kutte av/vrenge penis vil jeg sammenligne greit med å kutte av sin venstre arm.