View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg har nå brukt VLC i over ett år nå, og det fungerer helt fint!

Man går til http://tv.nrk.no/innstillinger , der velger man "Link til avspilling med HLS", kvaliteten du vil ha og klikker på "Lagre".

Så går du til nettvsiden til programmet du vil ha. Eventuelt laste den siden på nytt, hvis den har vært oppe siden før de nye innstillingene. Så når du holder musemarkøren over "avspillingsknappen (trekanten)", så ser du lenken et sted på nettleseren (i Firefox er det nederst i vinduet), med "m3u8" til slutt. Høyreklikk der og velg "kopier lenke".

i VLC går du til menylinja og klikker "Media", "Convert / Save", velg fanen "Network", lim inn lenken med "m3u8" og klikk "Convert / Save".
I det nye vinduet som kommer opp, så klikker du på "Dump raw import" , "Browse" for å velge mappe der tvprogrammet skal lagres. Her kan du også velge filnavn i samme slengen, og da har du en ".mkv" til slutt. Så er det egentlig bare å klikke "Start".

Vær obs på, at hvis du har valgt full kvalitet på innstillinger, så vil et tvprogram på trekvart til én time bli på ca. én gigabyte eller mer. En spillefilm kan bli på tre gigabyte eller mer

Lykke til! .
Vis hele sitatet...
Når jeg gjør dette får lastes det bare ned en .ps-fil. Når jeg forsøker å spille denne av i VLC får jeg bare lyden til programmet jeg har lastet ned. Hva gjør jeg feil?