View Single Post
Bruskork:
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Tøffetom oppsummerer ganske greit hva jeg selv også mener om disse "fem minuttene". For det første er jeg ikke nødt til noe som helst. Fyren har faktisk slått til meg og tatt kveletak. Det han ønsker er fullstendig kontroll, og det ønsker ikke jeg å gi ham. Alt er ferdigsnakket for lenge siden. Og jeg tror forøvrig det stemmer at det neppe vil være nok med fem minutter i telefonen. Ikke slik han holder på.
Vis hele sitatet...
Dette virker ikke som en person man burde eskalere det fysisk på. En voldelig person med tanke/handlingsmønster som har gått fullstendig i stå er ikke en person man ønsker å eskalere konflikten mot. Tenker heller at dette er en person som eskalerer rett tilbake heller å enn gi seg, og at løsningene her innebærer å ta tiden til hjelp.

Får egentlig inntrykk av at Lucy_in_the_sky har valgt eneste taktikken som kan virke her. Hun burde muligens ha gått til politiet tidligere, fordi å bygge opp en sterk nok sak hvor man viser at dette ikke 'bare er drama', men faktisk genuint trakasserende atferd tar tid. Det er også begrenset hva politiet egentlig kan gjøre mot personer som ikke er redd dem, så lenge disse personene ikke har gått langt nok over streken til at de kan bli dømt til fengsel. De har mye mer soft-power mot velfungerende mennesker (hvor bare det å møte opp på arbeidsplassen til noen for en prat er en trussel) enn mot dårlig fungerende mennesker.

Ett poeng når det gjelder hvorfor han fortsatt holder på kan det være fordi det til en hvis grad virker. Har hatt flere bekjente som ikke har gått ut av forhold de virkelig, virkelig burde gått ut av fordi de var redde for typen sin. Har også sett tilfeller av jenter som har gjort det særdeles klart at de aldri noensinne vil ha noe med jævelen å gjøre igjen, for å møte dem to måneder seinere sammen med nøyaktig den jævelen. I praksis satser han vel på at du er/blir svak og redd.