View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
I hvilke andre sammenhenger aksepterer vi korte lister over hva vi får lov til å gjøre? Det er snudd helt på hodet. Lover bør begrense handlingsrommet vårt med utgangspunkt i frihet. Ikke komme med unntaksvis tillatelser i et ellers altomfattende forbud.

Planter finnes det dessuten et visst antall arter av på jorda. Det oppstår ike nye hver dag, og det er fullt mulig å skaffe seg god oversikt over de med kjente rusgivende og medisinske egenskaper. Men det er visst ikke aktuelt å skaffe seg denne kunnskapen. Jeg og boka mi har antageligvis mer kunnskap på lager hva rusgivende planter angår, enn det Statens legemiddelverk har. Den koster noen kroner, men ikke mer enn det koster å innføre omfattende forbud og kontroller.



(Satt litt på spissen)
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke satt meg (veldig) inn i det nye lovverket, eller det eksisterende, men i form av alt som nå er ulovlig å få inn, dekker dette også frø? Om det skal være altomdekkende så bør det jo nesten av logikk dekke dette også? Så, hvis en skal være vrang og idiot på regelverk, hvordan står det da til med frøbanken på Svalbard? Herrefred så mye ulovligheter de må drive på med der! </idiotmodus>
Sist endret av m0b; 2. oktober 2015 kl. 01:49.