View Single Post
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg blir nok påvirket av mørketiden, men jeg tror jeg skal takle det greit. Men, jeg har aldri opplevd mørketid før, så man får bare vente å se. Greit å være bevist på det hvertfall.

Det er to snøscootrer der, men hele Bjørnøya er ett naturreservat, så det blir nok ikke så mye kjøring. Blir vel noen turer ut til hyttene rundt om på lye med forsyninger da.

Litt PS4 er celdig greit, jeg er ikke typen som blir sittende 24/7 alikevell.

Skulle gjærne hatt ett skikkelig strategispill til mac. Noen forslag? Har en halvsliten MacBook 13".
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg kan ser er alle paradox sine spill tilgjengelig til mac via steam. Selv falt jeg pladask for Crusader Kings 2. Det er ikke grafikktungt, men kan slite litt på prosessor alikevel. Spillet handler om å europa/asia/afika (litt etter hvilken expansion man spiller, evt. alle). Spillet handler i stor grad om å ta over land osv. Men det interessante er at det ikke er det som er målet. Man får heller poeng for hvor lenge man klarer å holde dynastiet sitt ved like. Spillet simulerer politikk i vikingetid - senmiddelalder. Man må altså gifte vekk og til seg koner, ta hensyn til religion, arverekke, arvelover. Man kan f.eks ikke bare invadere noen. Man må sikre seg ett "claim" på området.
I min playthrough klarte jeg å sikre sønnen min halve England gjennom giftemål med en skotsk arveprinsesse. Et forhold jeg hadde pleiet gjennom over 200 år.

Krigingen er stort sett bare flytt styrker inn å se på hva som skjer, med andre ord ikke et fokus for spillet. LIker man tidsepoken er dette som heroin å regne.

Jeg vil anbefale å laste ned via steam slik at du kan refunde det om macen ikke holder stand. Men spillet er ikke særlig krevende. Kjøper man alle expansions koster det skjorta! Jeg vil selv anbefale vikinge expasnionen da man får starte som norske riker

Paradox har lignende spill for blant annet WWII og mange andre epoker. De er som regel turn based så de passer glimmrende til touchpad.