View Single Post
Sitat av daimeno Vis innlegg
Det minner meg om en ganske fersk nyhetssak i en lokalavis. En kar var på fisketur ved et tjenn og hadde tydeligvis gått seg vill i jakten på større fisk. Etter mørkets frembrudd ble han nervøs og ringte politiet: "Kom og finn meg! Jeg har gått meg vill." Politiet dukker opp med bikkje da selvfølgelig, noe som er vanlig når det er snakk om søk etter personer. Here comes the kicker;

Bikkja markerte for ulovlige substanser. Han ble altså tatt med cannabis. Ganske tragikomisk hele greia. Men spørsmålet er jo om politiet fattet mistanke og ba bikkja søke etter at de tydelig hadde funnet personen, eller om den var inne i søkemodus og dermed markerer for alt den kommer over som den har lært at den skal?
Vis hele sitatet...
Ta det med en klype salt, men slik jeg forstod det i en episode av Politihundserien som går om Politihundetjenesten i Oslo så er hundene trent opp i flere egenskaper og noen av em er både spor og søkshund. Slik jeg oppfattet det så markerte de på forsjellige måter om de fant fert av mennesker eller om de markerte for narkotika. Det kunne jo være grunnen til at Politiet fant ulovlige substanser.