View Single Post
Jeg er i samme situasjon som deg TS. Har brukt Paralgin Forte i større og mindre doser over flere år. Mine medisiner er utskrevet av lege, om noen lurte på det. Mange ganger har jeg prøvd å slutte, men siden jeg har smerter så klarer jeg meg ikke helt uten. Avhengigheten er nok for min del mest psykisk, litt fysisk også. Dette fikk jeg bekreftet de to siste ukene da jeg var på ferie i utlandet. Jeg var helt sikker på at jeg hadde pakket ned pillene mine, men vel framme på reisemålet oppdaget jeg at jeg kun hadde 10 tabeletter med meg, og de skulle vare i 14 dager. Etter to dager var det tomt, så da var det bare å la det stå til. Det hadde vært mulig å skaffe seg lovlige Paralgin Forte, eller tilsvarende der jeg ferierte, men det bestemte jeg meg for å ikke gjøre. Jeg klarte meg helt fint uten, drakk litt vel mye alkohol og leita gjennom all bagasjen noen ganger for å finne de jeg var helt sikker på at jeg hadde tatt med. Da jeg kom hjem var jeg tilbake i mine gamle vaner, helt til i dag. I dag har jeg ikke tatt noe, planlegger å holde meg til legens dosering framover.
Du klarer helt sikkert å slutte, dersom du vil. Min erfaring er at det er størst sjangse for å lykkes om du ikke har noen tabeletter tilgjengelig. Ikke vær for redd for abstinenser, Paralgin Forte er ikke så veldig sterke. Det er selvfølgelig helt individuelt hvordan en reagerer, mye sitter i hodet. Lykke til, hold oss oppdatert om hvordan det går. Send gjerne en PM om du vil prate.
Klem fra Betty