View Single Post
Limited edition
Moff's Avatar
Okei, så bottom line is; utenlandske selskaper har saksøkt noen få norske nettleverandører fordi de gir tilgang til 7 utenlandske nettsider. De norske nettleverandørene taper saken og saksomkostningene faller på deg og meg, fordi ingen vet hvem som står bak de utenlandske nettsidene. Selv om man gjorde det er de ikke på noen måte forpliktet til å betale uansett, og dermed er det staten som må bruke våre egne penger på det.

Dommen som har falt er også teknisk umulig å håndheve, fordi det kun er snakk om å blokkere et håndfull norske DNS-servere.

Jeg har bare én ting å si om dette.



Jeg er forøvrig også en av dem som gladelig ville betalt hundrevis av kroner per måned for å få levert innholdet når det er rykende ferskt. Netflix og Spotify er konge, men så lenge de ikke tilbyr det jeg vil ha, så finner jeg det andre steder. Jeg har ikke TV. Jeg har ikke Blu-ray-spiller. Jeg har internett. De kunne ha tjent penger på meg, men de sitter så godt fast i gamle og utdaterte måter å selge produkter på at de ikke forstår hvor mye de faktisk går glipp av.