View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Veldig mange er jo medlemmer fordi de ikke ser noen grunn til å ta seg bryet med å melde seg ut. Ting som vigelse av homofile gir folk en grunn, da de vil ta avstand fra det man annser som krenking av homofiles rettigheter. Så jeg tror absolutt det har mye å si.

Den viktigste saken er ikke å tenke på medlemsjuks, der er det ikke så mye å hente. Man burde få de passive til å ta stilling til saken og ta en avgjørelse. Dette er fort langt over 50% av kirkens medlemmer vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Enig.

Dersom man kan få de "passive" (folk som ikke engang gidder å sjekke om de er medlem av kirken) til å melde seg ut for å ta avstand fra kirkens krenking av homofiles rettigheter, kan dette bli meget interessant.

Kanskje man skulle poste i forumet til f.eks. http://www.skeiv.no/ og spørre om folka der har sjekka om de er medlem av statskirken?
Legge til aftenposten-artikkelen også...

Kan hende det er mange passive i de homofile miljøene som gidder å sjekke medlemsstatusen sin når de leser saken fra aftenposten.

"Herregud, selv de vante kirkemedlemmene har valgt å melde seg ut på grunn av homofiles rettigheter? Kanskje jeg burde ta dette mer seriøst og sjekke om jeg er medlem."

Kombiner det med jungeltelegrafen osv. etc. kan man se enda flere som melder seg ut eller ivertfall sjekker om de er medlem.