View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Tja, hvis feltene blir sterke nok, så vil jo noe skje før eller siden. Hvis du skulle oppholde deg i magnetfelt på noen gigatesla vil for eksempel alle hydrogenatomene i kroppen din rives løs og danne en slags spaghettilignende klase av løsrevne atomer. Jeg vet ikke akkurat hva det vil gjøre med kroppen din, men sunt er det neppe. Man bør her nevne at det sterkeste kontinuerlige magnetfeltet man har på kloden per dags dato ligger på 45T, så for å oppleve slike eksotiske tilstander som det overnevnte må du besøke en nøytronstjerne - og da har du andre problemer å forholde deg til.
Vis hele sitatet...
Betviler ikke! Men jeg tror neppe dette er en problemstilling, jeg kommer til å komme borti i fremtiden!

Tror også jeg kommer til å dø av gravitasjonen og/eller røntgen- når en kommer nær ei nøytronstjerne. Atomene kollapser, så ett proton og ett elektron blir ett nøytron. Og så blir nøytronene, som engang var meg, gnidd utover nøytronstjerna i et jevnt tykt lag av garvitasjonen. Men når jeg treffer overflata, så vil det antageligvis også smelle verre en verdens atomvåpenarsenal. Snakke om å gå med stil!..
Men dog, aner ikke hva som kverker meg først...