View Single Post
Unlicensed Surgeon
350
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Den har jeg lest mange ganger, jeg har faktisk avlagt prøve i den.
Jeg har jobbet med forsikring og dette kan du virkelig ikke!
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri prøvd å påstå at jeg kan det, men jeg er interessert i å finne ut av det Hvis du leser mellom mine innlegg her vil du se at jeg ikke har kommet til noe konklusjon.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
TS har tross alt diskvalifisert seg fra å kjøre bil!

En forsikringspolise er en avtale mellom to parter og forsikringsselskapene setter strenge krav til forsikringstager.
Vis hele sitatet...
Å jeg er ikke i tvil om at det gir avkorting på kaskoforsikringen, men nå er vi inne på ansvarsforsikringen, og der stiller bilansvarslova veldig strenge krav til forsikringselskapet. Som alle som har leid bolig burde vite så kan man faktisk ikke avtale seg til dårligere betingelser enn loven.


Jeg leitet litt mer å kom over denne:
https://www.duo.uio.no/bitstream/han...pdf?sequence=1
Sitat av Side 45 handler om ansvarsforsikring, og brudd på sikkerhetsforskrifter
Som nevnt tidligere er problemstillingen ikke aktuell ved personskade ettersom det kreves
forsett hos skadevolder før regresskrav kan rettes mot denne side.
Vis hele sitatet...
Har du et eksempel fra nemnda, eller en dom der noen har fått regresskrav på ansvarsforsikringen for kjøring uten gyldig førerkort (edru!), kom med det så vi får et endelig svar

Jeg har ikke klart å finne noen. Det kjører jo tusen vis uten gyldig førerkort, minimum en av dem må ha hatt bruk for ansvarsforsikringen, og i Norge krangler vi jo på alt så det burde finnes. Nærmeste jeg kommer er snøscooter, og jeg tror ikke det teller som det samme
Sitat av https://publisering.finkn.no/viewStatement.aspx?cs=prod&mode=f&key=AA&sid=AKN-1409
Kasko-/personskade - snescooter bortlånt til person uten førerkort - FAL § 4-9.
(...)
For mulig ansvarsutbetaling kreves det ikke regress. Nemnda finner at reaksjonen overfor klageren bør begrenses til avkortning av det resterende beløp i kaskoerstatningen, dvs. kr 14.600, og at det ikke gjøres gjeldende noen regress for selskapets utbetaling til panthaverne.
Vis hele sitatet...
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det holder med å ringe selskapets kundesenter!
Da får du vite dekningen både med og uten førerkort, selv om akkurat spørsmål om du må ha førerkort nok blir møtt med latter.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke ønsket å møte den holdningen der, og det er nok derfor Freakforum benyttes.