View Single Post
Sitat av dafog Vis innlegg
Les forsikringsavtaleloven § 4-8 som jeg quotet over. Forsikringen blir ikke automatisk ugyldig om en sikkerhetsforeskrift er overtrådt, det er en hel del unntak som gjør at forsikringen faktisk er gyldig selvom man bryter sikkerhetsforskriften til selskapet.
Vis hele sitatet...
Den har jeg lest mange ganger, jeg har faktisk avlagt prøve i den.
Jeg har jobbet med forsikring og dette kan du virkelig ikke!

Ditt eget sitat:

§ 4-8. (overtredelse av sikkerhetsforskrifter)
Selskapet kan ta forbehold om at det skal være helt eller delvis uten ansvar dersom en sikkerhetsforskrift er overtrådt.
Vis hele sitatet...
Helt eller delvis uten ansvar betyr i dette tilfelle at du har kjørt en bil du ikke har lov til å kjøre, og brutt et eget punkt i den inngåtte avtale.

Forsikringsselskapene betaler selvsagt ikke regningene til enhver dust som svimer rundt.
Tenk hva det ville koste!?

TS har tross alt diskvalifisert seg fra å kjøre bil!

En forsikringspolise er en avtale mellom to parter og forsikringsselskapene setter strenge krav til forsikringstager.

Delvis dekning betyr at du får avkortning ved uaktsomhet eller bil som ikke er i forskriftsmessig stand


Så lenge forsikringstaker har betalt forsikringen er den gyldig, og da er det heller ikke noe problem å bestille "grønt kort" fra forsikringselskapet man kan ha med seg.
Vis hele sitatet...
Du må ha lesetrening!
Jeg nevnte det kortet til TS av den grunn at siden han tror han kan kjøre til Italia uten førerkort, så vet han vel neppe om dette kortet, ikke at det skulle være noe problem og få det.

Det holder med å ringe selskapets kundesenter!
Da får du vite dekningen både med og uten førerkort, selv om akkurat spørsmål om du må ha førerkort nok blir møtt med latter.
Sist endret av bajjaz; 23. juli 2015 kl. 19:42.