View Single Post
Sitat av Chikara Vis innlegg
Noob spørsmål:

Jeg har hørt et par podcaster med Andreas Antonopoulos og hørt veldig mange fine ting om bitcoin og potensiale bak.
Nok til at jeg invisterte i 5 BTX hos Bitcoinsnorway.com. Det jeg egentlig lurer på nå, er om de er trygge der?
Jeg ser folk prate mye om Wallets og andre ord som jeg ikke helt skjønner hva betyr. Er Bitcoinsnorway en wallet?
Om noen enkelt kan forklare meg hvorfor eller hvorfor ikke coinsa mine er trygge nå hadde jeg satt veldig pris på det Eventuelt linke meg til artikkel eller klipp som forklarer basics på en enklest mulig måte?

Jeg forstår nok om bitcoin-konseptet til å skjønne at det har en potensielt enorm framtid med mange store fordeler, men ikke nok til å vite om jeg oppbevarer bitcoinsene mine på en mest mulig optimal måte.
Vis hele sitatet...

Kan si det på denne måten. Vel å la bitcoinene ligge på en nettside/exchange legger du rett å slett igjen lommeboken din hos en fremmed.
Last ned den offisielle lommeboken, krypter den og lagre den på en trygg plass. Enten en minnebrikke eller på datamaskinen.