View Single Post
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Provo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ok, jeg burde skrevet: Gjør ikke dette han på en måte til en slags politisk/ideologisk flyktning?
Jeg prøver ikke å likestille det med å flykte for livet, men han blir jo i praksis fengslet for sin politiske/ideologiske/religiøse overbevisning her i Norge.
Jeg setter det på spissen, ja, men det er bare for å få frem hvorfor jeg mener at det å konfiskere upublisert materiale, kun for å få bevis for at en mann har tenkt å slutte seg til IS, ikke er en viktig nok grunn til å krysse den grensen noen mener at PST nå har gjort.
Noe du tydeligvis er uenig i, og det er fair nok.

Sitat av Provo
Ifølge statsadvokaten og PST hadde de god grunn til å tro at materialet sto i fare for å bli slettet innen kort tid.
Vis hele sitatet...
VGTV har ett innslag på litt under 17 minutter som jeg synes belyser saken bra.
Og om grunnen til at PST mistenker at materialet ville bli slette stemmer med det som kommer frem i innslaget jeg lenker til, virker det for meg litt tynt.
Om PST var oppriktig bekymret for at noen skulle ta seg inn i Ulrik Imtiaz Rolfsen's hjem for å ødelegge filmmateriale, ville det ikke da være naturlig at PST også var bekymret for Ulrik Imtiaz Rolfsen og hans families sikkerhet?
Det er ihvertfall den første tanken som slår meg.
Og for meg virker det som at det er noe som skurrer, men det gjenstår fortsatt å se.
Sist endret av Veggen; 15. juni 2015 kl. 21:43.