View Single Post
1. Jeg er interessert i kilder til dine påstander. Gjelder de nå, eller før Den Arabiske våren?
25% har utdanning på høyere nivå. Hvor får du tallene fra at 90% ikke har utdannelse utover videregående nivå?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...se/a/23440964/
Mennesker fra Syria er i toppen på statistikken hos godkjenningsorganet NOKUT for høyere utdannelse av flyktninger.
- Offisiell utdanningsstatistikk fra Syria viser at 26 prosent av befolkningen i byene har høyere utdannelse, mens 17 prosent av befolkningen på landsbygda har det. Det er et høyt tall for den regionen og viser et høyt utdanningsnivå i befolkningen, sier han.
Vis hele sitatet...
2. Hvor tar du det fra at utdanning skjer i regi av NAV? NAV henviser generelt til statens lånekasse når det gjelder støtte til utdanning? Er de under kommunens norm, kan de selvsagt søke sosialhjelp.

3. Igjen, har jeg sagt noensinne at utdanning er det samme som jobb? Nei. Tvert i mot har jeg sagt at tallene kan være misvisende. Likevel en god pekepinn.

Du diskuterer rundt deg selv, kaster fra deg en rekke påstander uten å underbygge de med kilder. Det virker som om du ikke gidder å lese det andre skriver. Og når du står fast - spiller du offerkortet med at jeg driver med hersketeknikker. Dette er noe du driver med i andre tråder også. Dersom du har noe fornuftig å komme med, som i tillegg kan være matnyttig for diskusjonen hadde det vært veldig greit. Visst ikke, spar deg.