View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det visste jeg ikke, hadde aldri trodd tallet var så høyt.

Om tilfellet er at vi faktisk klarer å sysselsette halvparten etter to år så stiller jeg meg ganske annerledes til det hele. Vi trenger flere hender, enda det ikke oppleves slik akkurat i disse dager.

Kanskje flyktninger har en annen mentalitet enn diverse annen innvandring? Som belisarius er inne på så har de jo fryktelig dårlige forutsetninger, men med rett opplegg og tilstrekkelig motivasjon skal det ikke ta mer enn noen år før en kan bidra med mye forskjellig.
Vis hele sitatet...
Dersom vi i tillegg tar i betraktning at det finnes mange mødre og kvinner som av kulturelle og religiøse grunner ikke er i noe form for arbeid, gir det oss sterke tall. Men selvsagt vet vi lite om utfallet av tiltakene. Kanskje det ikke medfører seg noe særlig, men det gir en viss pekepinn, om ikke annet - på viljen til å bidra til noe.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Statistikk fra SSB viser et annet bilde. Mener du virkelig at Syria var et nogenlunde velfungerende land?
Vis hele sitatet...
Nå har vel aldri slashdot påstått at det er et fungerende land. Han skrev "for inntil relativ kort tid siden", noe som bare må tolkes på en måte.
Syria var et relativt fredfullt land inntil "Den arabiske våren" i 2011 da Asshad valgte å løslate en rekke ekstreme jihadister fra fengsel, og oposisjonen mot Asshad fikk virkelig rotfeste.
Det betyr at selv om Syria ikke er et fungerende land pr dags dato, sier antageligvis ikke statistikken din noe særlig om tiden før 2011.

Resten av din argumentasjon og forholdvis ukritisk kildekasting faller derfor i grus. Du viser til tall fra 2013, og tallene dine om arbeidsledighet (med mindre noen på 1,5 år er med i statistikken siden du snakker om å "vokse opp") er meningsløs.

Vær så snill! Ikke klag over hersketeknikker selv om dette er poppis på freak for tiden. Du snakker rett og slett usant, selv om jeg ikke helt vet hvordan jeg skal vise hvor langt ute på jorden du er.

Og FYI: Du bruker Human Rights Service som kilde for å underbygge påstandene dine. Det er en stiftelse myntet av FRP, og jeg vil påstå er rimelig høyreorientert.

Du kan lese et litt mer nyansert syn på Human Rights Service her.
Sist endret av reklame; 13. juni 2015 kl. 22:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.