View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vil heller si at å være overvektig kan være et valg. Men det kan også skyldes feks psykiske lidelser som tvangsspising, overspising, trøstespising etc. Overvekt kan være bivirkninger av medisiner. Det kan og være følgesykdommer til andre sykdommer som feks søvnapnè. Og sikkert en hel del til som jeg ikke vet om. Kanskje spesielt for de som er i klassen for sykelig overvekt. Det er jo forskjell på sykelig overvekt og en liten "velstandsmage og bollekinn" fordi en velger å fråtse hver dag.

Kjenner et par som er kraftig overvektige og om du hadde spurt de så er det nok slik at de føler de ikke har valgt å bli så overvektige. De klarer ikke gjøre noe med det. Etter mange mislykkede forsøk så står nå en av dem på liste for slankeoperasjon. De føler de ikke har valgt denne livsstilen.

Når det er sagt så er jeg enig i at vi må ha takhøyde. Vi kan ikke diktere hva som er humor. Vi kan spøke om alle typer mennesker. Jeg er og for at vi ikke undergraver ytringsfriheten. Om vi stadig innskrenker ytringsfriheten - er det da en frihet?
Vis hele sitatet...
Vel, overvektighet er så enkelt som energi inn og energi ut. Spiser du mer kalorier enn du forbrenner, så vil de ekstra kaloriene havne rundt livet. Du kan spise bra mye og likevel være godt under det du forbrenner uten å trene et eneste sekund i løpet av dagen. Eks. kan du spise 5 kg spinat, og 6 epler, og fortsatt gå ned i vekt. På den annen side kan du ikke spise mer enn en Grandiosa og en Snicker sjokolade før du har passert grensen. Men her er det individuelle forskjeller også, så det blir ikke helt nøyaktig, og jeg skal ikke spore av diskusjonen. Poenget mitt er bare at spiser du sukker og fett blir du jævlig feit. Det blir du ikke av å spise sunt og variert.

Sitat av shopizz Vis innlegg

De som har vært medlem av Reddit lenge vet at det er bare et spørsmål om tid før det blir historie. Mye av modsa på forumet er helt på trynet, og banner folk som er imot deres egen ideologi. Også saker som omhandler politiske situasjoner om verden, spesielt USA kan bli fjernet. Var en episode der CIA Torture report kom på framsiden av reddit, og etter kort stund ble erstattet med et gammel innlegg som handlet om hvordan den sovjetiske hæren voldtok kvinner etter 2 verdens krig. Innlegget var 3 år gammelt og hadde ingen kommentarer på siden. Altså det skal være umulig for at det innlegget skal havne på forsiden.

Reddit har nå blitt et sensurert ytringsforum der sjefene bestemmer hva som skal vises og hva som ikke skal vises.
Vis hele sitatet...
Lett konspiratorisk, men jeg gir min fulle tilslutning til at en del av moderatorene har en klar agenda. Se SRS, Fatlogic, TwoXChromosomes etc. Problemet er ikke at de har det inne på sin subreddit, men når de tvinger gjennom viljen sin på resten.
Sist endret av nikita; 11. juni 2015 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.