View Single Post
Som følge av reddits nye retningslinjer har reddit banna/fjernet fem subreddits som selskapet mener fører til trakassering på nettsiden. Dette hevder selskapet er for å gjøre nettstedet til et mer brukervennlig og trykt sted å være, noe jeg godt kan forstå at de vil. Blant subreddits som ble slettet var en av de for å trakassere overvektige. Det jeg tenker på er om hvorvidt dette hjelper i det store bildet. Youtuberen boogie2988 har ett litt annerledes blikk på situasjonen, og i hans nyeste video diskuterer han om disse nye retningslinjene faktisk kan være heller verre for overvektige mennesker, da folk som tidligere har holdt seg til denne subreddits nå blir mer høylytte offentlig og på andre nettsider. Jeg tenker at boogie2988 har ett poeng da overvektige mennesker mest sannsynlig ikke ville oppsøkt nettsider for dette.
På en annen side er det godt tenkelig at sider som dette kan oppmuntre bruker til å spre budskapet videre også.
Hva er deres mening på dette?

For de som lurer er dette en liste over subreddits som har blitt fjernet:
/r/fatpeoplehate(150k+)
/r/hamplanethatred (3071)
/r/transfags (149)
/r/neofag (1239)
/r/shitniggerssay (219)

Ville bare legge til at nummerene dere ser ved siden av subreddit lista er antall personer som har følgt siden.
Sist endret av Sandertn; 11. juni 2015 kl. 07:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.